• Plodovi podeželja
  • Plodovi podeželja
  • Sončna tržnica
  • Sončna tržnica

Žitarice, moka in kruh vsebujejo pretežno ogljikove hidrate; zaradi tega jih smatramo kot predstavnike ogljikovih hidratov, vendar pa vsebujejo tudi druge snovi, ki jih ne smemo zanemariti. Zato ni dopustno enačenje žitaric, kruha in moke z ostalimi ogljikovimi hidrati (npr. sadje, krompir), kar se doslej žal omenja v vsej običajni literaturi o prehrani. Uporaba enotnega izraza ogljikovi hidrati, ki jih vsebujejo tako različne vrste živil, je nenatančna in lahko privede do nevarnih nesporazumov.

Ob upoštevanju znanstvene doslednosti in natančnosti je treba strogo ločevati med živili, ki vsebujejo ogljikove hidrate (ter maščobe in beljakovine) ter ogljikovimi hidrati samimi.

Preberite več: OGLJIKOVI HIDRATI V ŽIVILIH

Polnovredno žitno zrno - pa naj bo to ječmenovo, ovseno, pšenično ali drugo mora vsebovati vse dele zrna: ovoj, jedro ali endosperm in kalček. S predelavo žitnih zrn v belo moko ali beli riž, odstranimo ovojni del in kalček zrna ter vse njune hranilne snovi, antioksidante in rastlinske hranilne snovi. Pri predelavi ostane le škrobnata snov, iz katere sicer delajo kruh, vendar pa ta ni koristen za zdravje.


Vitalne sestavine
Žita so dragocen vir beljakovin, saj jih vsebujejo 7-15 odstotkov. Velika prednost teh rastlinskih virov je, da njihove beljakovine ne vsebujejo neželenih spremljevalcev, kot so čezmerne maščobe in holesterol. Žita so vir dragocenih in žilam prijaznih nenasičenih maščobnih kislin.


Ogljikove hidrate v polnovrednih žitih do 75% sestavlja škrob, ki ga je v črevesju treba razgraditi v posamezne sladkorne molekule. Za ta postopek je potreben čas, zato razgrajeni gradniki le počasi preidejo v kri. Dobra plat tega je, da se raven sladkorja v krvi ne zviša prehitro.

Preberite več: KAJ SPLOH SO POLNOVREDNA ŽITNA ZRNA?

Enostavno povedano:

»Jejte, kot kmet pred sto leti« S tem imamo v mislih, da bi plodovom s polj prihranili ovinek v manjvredno industrijsko predelavo. Uporabljajte sadje, zelenjavo, krompir, žitarice tako, kot si jih je nekoč za sebe prinesel kmet iz njive. Sveže, brez konzerviranja, brez predelovanja.

Preberite več: KAJ POMENI POLNOVREDNA PREHRANA?

Sreda, 3. junij 2020    20:39:49

PRIJAVA

Prijava

Prijava

Uporabniško ime *
Geslo *
Zapomni si me

Za optimalno delovanje spletne strani uporabljamo piškotke. Z nadaljevanjem se strinjate z uporabo teh piškotkov.

- pravna podlaga (ZEKom-1)

- smernice informacijskega pooblaščenca

  Sprejemam piškotke.
Kaj so piškotki