• Plodovi podeželja
  • Plodovi podeželja
  • Sončna tržnica
  • Sončna tržnica

lat.: Fagopyrum esculentum


VSEBUJE: ima najbolj harmonično sestavo beljakovin; ne vsebuje glutena, je primerna za bolnike s celiakijo. Vsebuje 72% ogljikovih hidratov, 10 proteinov, 13% vode; bogata je s cinkom, vsebuje tudi baker, magnezij in selen. V ajdi je malo olja z nenasičenimi maščobnimi kislinami (70%). Vsebuje mnogo aminokislin (lizin, arginin in triptofan) in tudi lecitin. Vsebuje tudi fagopyrin, ki je podoben hipericinu iz šentjanževke (ob izpostavljanju sončni svetlobi povzroči spremembe na nepigmentirani koži).

Preberite več: AJDA

lat.: Amaranthus retroflexus


VSEBUJE: mnogo rudnin, beljakovin, lahko prebavljivega škroba; nima glutena, zato ga lahko uživajo tudi preobčutljivi na gluten. 
V primerjavi s pšenico vsebuje več rudnin kot pšenica, kalcija je celo sedemkrat več, magnezija in železa pa trikrat več. Maščob je 9 %, od tega približno polovico maščob v obliki olj; olje vsebuje pretežno omega 3 maščobne kisline. Beljakovin je 16 %, z biološko vrednostjo 75 %, vlaknin 14 %, ogljikovih hidratov 59 %, vitamin B, fitosteroel. Zelo pomembna je vsebnost esencialne aminokisline lizin in metionin.

Preberite več: AMARANT, ŠČIV

Razen ovsa obstajajo še številne druge vrste polnovrednih žitnih zrn, ki nam pomagajo, da zaužijemo zadostno količino te dragocene vrste hrane.

Prav neverjetno je, koliko hranil se skriva v vsakem žitnem zrnu. V njem je skoraj vse, kar naše telo potrebuje: ogljikovi hidrati, beljakovine, maščobe, pomembni vitamini skupine B, betakaroten, vitamin E, mikroelementi, mineralne snovi in vlaknine. Zato ponekod slišimo reči »žito je najboljša živa konzerva narave.« V tem reklu je veliko resnice.

Žitarice so idealen obrok, saj vsebujejo veliko vitaminov in mineralov in skoraj nič kalorij. En sam obrok iz žitaric na dan pokrije dnevno potrebo po vlakninah, magneziju in vitaminu B 6.

Vrste in oblike žitaric
Žitarice (Cerealiae) so osnova človeške prehrane. Za žitarice označujemo zrnata semena in plodove. V prehrani jih uporabljamo neobdelane, v zrnati obliki, predelane pa v obliki pekarskih izdelkov, kot so kruh, peciva ali testenine. Hranilno vrednost žitaric sestavljajo kalčki, otrobi, moka in škrob.

Žitarice, ki vsebujejo gluten, so pšenica (Triticum), ječmen (Hordeum sativum), rž (Secale cereale) in oves (Avena sativa), med brezglutenske žitarice pa sodijo koruza (Zea mays), riž (Oryza sativa), divlji riž (Zizania plauspra, Z. aquatica), proso (Panicum milliaceum), ajda (Fagopyrum sagittaium), kvinoja (Chenopodium quinoa), tapioka, indijska prosenka (Eleusine coracana), tef in kitajski sladkorni trs. Žitarice sodijo med najbolj zdravo hrano, vendar le, če jih uživamo nepredelane.

Preberite več: DOBRODOŠLI V SVET POLNOVREDNIH ŽITNIH ZRN

Sreda, 3. junij 2020    21:03:36

PRIJAVA

Prijava

Prijava

Uporabniško ime *
Geslo *
Zapomni si me

Za optimalno delovanje spletne strani uporabljamo piškotke. Z nadaljevanjem se strinjate z uporabo teh piškotkov.

- pravna podlaga (ZEKom-1)

- smernice informacijskega pooblaščenca

  Sprejemam piškotke.
Kaj so piškotki