• Plodovi podeželja
  • Plodovi podeželja
  • Sončna tržnica
  • Sončna tržnica
Nekateri ljudje verjamejo, da jedo zdravo hrano, ki vsebuje veliko polnovrednih žitnih zrn, ker na embalaži živil preberejo izraze, kot so ''medena pšenica'', ''mnogozrnat'' - npr. kruh, ''zdrava pšenica'' itd. Zavedati se moramo, da to ni vedno res, zato moramo biti pri nakupih še toliko bolj pazljivi. V trgovini preglejte polico s kruhom. Verjetno boste našli številne nove vrste kruha, na katerih piše, da so zdravi. Če vsebujejo več prehranskih vlaknin kot včasih, imajo dodano sojino moko in so narejeni iz polnovrednih žitnih zrn, potem je uživanje takih vrst kruha korak k zdravju.

Ker se zavedamo njihovih dobrodejnih učinkov, nam polnovrednih žitnih zrn ne bo težko najti v trgovini. Hranimo jih v nepredušno zaprtih posodah, najbolje kar v hladilniku. Čas kuhanja lahko skrajšamo z namakanjem, okus pa lahko izboljšamo, če jih poprej popražimo. Polnovredna žitna zrna lahko dodamo k juham, enolončnicam in solatam.

Ljubitelji muslijev pa ob tem ne smejo pozabiti, da pomeni prebavljanje žitnih kosmičev, pripravljenih s kravjim mlekom, za organe zelo naporno delo, ki ga je mogoče primerjati z jutranjim triatlonom. Zato je bolje, če žito na hitro segrejemo, namesto kravjega pa uporabimo sojino, riževo, kamutovo…mleko.

Preberite več: NAKUP IN PRIPRAVA POLNOVREDNIH ŽITNIH ZRN

50 g ržene polnovredne moke zmešamo z 1 dl tople vode (37°C),
dodamo žlico kislega mleka in
žlico medu.

Moko damo v posodo in pokrijemo s platneno krpo. Posodo pustimo na sobni temperaturi 2 dni.

Tretji dan dodamo še 150 g ržene polnovredne moke in 1,5 dl tople vode. Četrti dan uporabimo kisli nastavek za peko.

Preberite več: PRIPRAVA DOMAČIH DROŽI

V zadnjem času na popularnosti pridobiva kvinoja, žitarica, ki izvira iz južnoameriških Andov. Prehranski strokovnjaki so to rastlino, ki so jo za prehrano uporabljali že starodavni Inki, znova odkrili po zaslugi njenih izjemnih lastnosti. Kvinoja vsebuje veliko beljakovin, tudi čez 20 odstotkov (riž jih ima 7,5) kar je veliko več, kot jih ima katera koli druga žitarica. Poleg tega so beljakovine v kvinoji zelo kakovostne, saj imajo mnogo aminokislin, lizina, metionina in cisteina. Kvinoja vsebuje tudi škrob, sladkorje, olje (pomembno linolno kislino), vlaknine, minerale in vitamine. Je lahko prebavljiva in ima odličen okus. Kvinoja v zrnih je skuhana v 15 minutah. Primerna je tudi kot prehrana za majhne otroke in dojenčke. Lahko pripravite tako kot rižoto ali pa jo zgolj skuhate v slani vodi.

lat.: Chenopodium quinoa, Quechua kinwa

VSEBUJE: semena, velika kot gorčica imajo podobno vsebnost kot amarant, je brez glutena. Vsebuje mnogo beljakovin in mineralov, ima več magnezija in železa kot druge žitarice.

POSEBNOSTI: je pseudo-žitarica, in ni zelo poznana; v 16. stoletju je bilo sajenje quinoe in amaranta prepovedano.

Preberite več: SUPERŽITARICA KVINOJA

Sreda, 3. junij 2020    22:05:21

PRIJAVA

Prijava

Prijava

Uporabniško ime *
Geslo *
Zapomni si me

Za optimalno delovanje spletne strani uporabljamo piškotke. Z nadaljevanjem se strinjate z uporabo teh piškotkov.

- pravna podlaga (ZEKom-1)

- smernice informacijskega pooblaščenca

  Sprejemam piškotke.
Kaj so piškotki