• Plodovi podeželja
  • Plodovi podeželja
  • Sončna tržnica
  • Sončna tržnica

lat.: Triticum L.

najbolj pogoste vrste: 
- Triticum aestivum L. – Weichweizen (nem.)
- Triticum aestivum subsp. spelta (L.) Thell. – Spelt ali Dinkel (nem., nezrel, za kruh)
- Triticum dicoccum Schübler – Emmer (nemško)
- Triticum durum Desf.- Hartweizen (nem.)
- Triticum turgidum subsp. polonicum (L.) Thell.- Kamut (nem., vrsta Emmerja)
- Triticum monococcum L.- Einkorn (nem., v pekarnah in za pivo, najstarejša vrsta)

VSEBUJE: 
10,42% vode, 10,7% beljakovin, 2,0% maščob, 75,36% ogljikovih hidrato, 12,7% balastnih snovi (del ogljikovih hidratov), 1,5% mineralnih snovi.
Minerali na 100 g: kalcij 34 mg, železo 5,4 mg, magnezij 90 mg, fosfor 402 mg, kalij 435 mg, natrij 2 mg, cink 3,5 mg, baker 0,43 mg, mangan 3,40 mg
Vitamini na 100 g: thiamin (vit. B1) o,41 mg, riboflavin (B2) 0,11 mg, niacin 4,77 mg, pantotenska kislina 0,85 mg, vitamin B6 0,38 mg, foljna kislina 0,04 mg, vitamin E 1,44 mg.
Kalorije: 100 g ima 1425 kJ

Preberite več: PŠENICA

lat.: oryza

VRSTE RIŽA: danes obstoja več kot 1000 vrst riža. Razlikujejo se po okusu, velikosti in obliki zrn ter času, potrebnem za kuhanje. 
Nepoliran riž je temno rjave barve, poznan tudi pod imeni: nebrušen riž, naravni riž, cargo riž. Ta riž je „polnovreden“, ker so v njem ohranjene vse hranilne snovi, vitamini, minerali in vlaknine. Posebnost: potrebno ga je kuhati od 25 do 50 minut. 
Obrušen riž je bel in vsebuje več škroba. Ta se kuha samo 12 do 15 minut. 
Parboiled riž je predelan po posebnem termičnem postopku (s paro ali vročo vodo). Tu pridejo vitamini in minerali v notranjost zrna že pred brušenjem, zato je to čedalje bolj priljubljena vrsta riža.

Preberite več: RIŽ

Lat.: Secale cereale

VSEBUJE: manj lepka kot pšenica, je pa bogatejša z vlakninami. Vsebuje tudi vit. E, riboflavin, folno in pantotensko kislino; vsebuje tudi 2x toliko lizina kot pšenica, 9% vode, 12% beljakovin, 2,5% maščob, 65% ogljikovih hidratov, 9,5% balastnih snovi in 2% mineralov.
Od tega 100 g rži vsebuje tudi: kalcij 33 mg, železo 2,67 mg, magnezij 121 mg, fosfor 374 mg, kalij 264 mg, natrij 6 mg, cink 3,73 mg, baker 0,450 mg, mangan 2,680 mg, selen 0,035 mg; 
Vitamini: tiamin 0,316 mg, riboflavin 0,251 mg, niacin 4,270 mg, pantotenska kislina 1,456 mg, vit. B6 0,294 mg, foljna kislina 0,060 mg, vitamin E 1,870 mg, alfa-tocoferol 1,280 mg;
Aminske kisline: Tryptophan 0,154 g, Threonin 0,532 g, Isoleucin 0,549 g , Leucin 0,980 g, Lysin 0,605 g, Methionin 0,248 g, Cystin 0,329 g, Phenylalanin 0,674 g, Tyrosin 0,339 g, Valin 0,747 g, Arginin 0,813 g, Histidin 0,367 g, Alanin 0,711 g, Asparagin 1,177 g, Glutamin 3,661 g, Glycin 0,701 g, Prolin 1,491 g, Serin 0,681 g

Preberite več: RŽ

Sreda, 3. junij 2020    19:55:54

PRIJAVA

Prijava

Prijava

Uporabniško ime *
Geslo *
Zapomni si me

Za optimalno delovanje spletne strani uporabljamo piškotke. Z nadaljevanjem se strinjate z uporabo teh piškotkov.

- pravna podlaga (ZEKom-1)

- smernice informacijskega pooblaščenca

  Sprejemam piškotke.
Kaj so piškotki